"Polityka prywatności, ochrona danych osobowych - RODO"
Od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady nr (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie ich swobodnego przepływu. Celem regulacji jest ujednolicenie zasad przetwarzania danych osobowych na terenie UE.
"Administrator danych osobowych oraz dane kontaktowe w sprawach dotyczących danych osobowych"
Administratorem danych osobowych jest:
Elektrotechniczna Spółdzielnia Inwalidów "ELSIN"
57-200 Ząbkowice Śląskie
ul. Bolesława Prusa 10
NIP: 887-000-02-87
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
"Cel i zakres przetwarzania danych osobowych, podstawa prawna, czas przetwarzania danych osobowych"
Dane osobowe podlegają przetwarzaniu zgodnie z obowiązującymi przepisami (art.6 ust.1 o RODO) i są to informacje zbierane bezpośrednio od osoby, której te dane dotyczą, w ramach kontaktów z Klientem, np. podczas korzystania ze strony internetowej, serwisów, sklepu internetowego oraz informacje zapisane w plikach cookies.
Dane osobowe wykorzystywane są do celów jak poniżej. Dodatkowo znajduje się informacja odnośnie kryteriów ustalających czas przetwarzania:
- Odpowiedzi na zapytanie (art. 6 ust.1 pkt a) o RODO). Czas przetwarzania: do rezygnacji z uzyskania odpowiedzi (cofnięcie zgody).
- Realizacji zamówienia/umowy/zlecenia (art. 6 ust.1 pkt b) o RODO). Czas przetwarzania: na okres wykonywania zobowiązania oraz okres przedawnienia roszczeń wynikających na podstawie odrębnych przepisów prawa.
- Prowadzenia newslettera (art.6 ust.1 pkt a) o RODO). Czas przetwarzania: do rezygnacji z newslettera (cofnięcie zgody).
- Podatkowych i rachunkowych wynikających z odrębnych przepisów prawa, np. wystawienie i przechowywanie faktur, paragonów oraz dokumentów księgowych (art. 6 ust.1 pkt c) o RODO). Czas przetwarzania: czas przechowywania dokumentów wynikających z odrębnych przepisów prawa.
- Zwrotów towaru, rozpatrywania reklamacji, dochodzenia roszczeń lub ochrony przed roszczeniami (art. 6 ust.1 pkt f) o RODO). Czas przetwarzania: na okres wykonywania zobowiązania oraz okres przedawnienia roszczeń wynikających na podstawie odrębnych przepisów prawa.
- oraz do innych czynności związanych z funkcjonowaniem serwisu, np. do weryfikacji, czy osoba rejestrująca spełnia wymagane przez Regulamin i przepisy prawne warunki, obsługi konta (art. 6 ust.1 pkt f) o RODO). Czas przetwarzania: na okres wykonywania zobowiązania oraz okres przedawnienia roszczeń wynikających na podstawie odrębnych przepisów prawa.
Pozyskiwanie danych osobowych w innych celach wymaga osobnych zgód osoby, której dane mają być przetwarzane. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i może być w dowolnym momencie wycofane. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
Wycofanie zgody można dokonać wysyłając stosowną informację na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Przekazywanie danych osobowych
Zgodnie z obowiązującym prawem administrator może przekazywać dane osobowe podmiotom przetwarzającym dane w naszym imieniu, np. firmą obsługującym systemy informatyczne, firmą hostingowym, agencjom marketingowym, firmą kurierskim (niezbędne dane osobowe do celów dostarczenia towaru pod adres wskazany przez użytkownika).
Przysługujące prawa
Zgodnie z przepisami o RODO przysługują następujące prawa:
- żądanie od administratora:
- dostępu do danych osobowych,
- sprostowania,
- usunięcia („bycia zapomnianym”),
- ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
- prawo do przenoszenia danych osobowych oraz cofnięcia zgody na przetwarzanie,
- wniesienie skargi do organu nadzorczego - PUODO.
Na mocy art. 17, ust. 3 dyrektywy, Administrator ma prawo odmówić usunięcia danych jeśli ciąży na nim inny obowiązek prawny, np. przepisy odnośnie przechowywania dokumentacji finansowo-księgowej.
Administrator w terminie miesiąca od otrzymania żądania, dostarcza osobie, której dane dotyczą, kopie danych osobowych podlegających przetwarzaniu. Jeżeli żądanie udostępnienia kopi danych osobowych przesłano drogą elektroniczną i jeżeli nie zaznaczono inaczej, informację udziela się pocztą elektroniczną. W razie potrzeby termin ten można przedłużyć o kolejne dwa miesiące z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań.
Dane użytkownika mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania, celem przedstawienia informacji handlowych, usług, towarów najlepiej dopasowanych do potrzeb, ale decyzje ostateczne nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany.
"Pliki cookies (ciasteczka)"
Nasza witryna wykorzystuje pliki tekstowe, tzw. "ciasteczka" (cookies), wysyłane do komputera odwiedzającego, identyfikujące go w sposób potrzebny do uproszczenia i przyspieszenia działania serwisu, a także w celu umożliwienia działania sesji, w której przechowywana jest zawartość koszyka. "Ciasteczka (cookies) wykorzystywane są także do zapamiętywania poprzednio otwartych stron, preferencji i ustawień użytkownika. "Ciasteczka" są standardową usługą udostępnianą przez przeglądarki internetowe, a użytkownik może je wyłączyć w ustawieniach własnej przeglądarki.
Użytkownik rezygnujący z "ciasteczek" (cookies) musi pamiętać, że w takim przypadku korzystanie z wszystkich funkcji witryny może okazać się niemożliwe. W szczególności całkowite zablokowanie "ciasteczek" (cookies) sesyjnych uniemożliwi przechowywanie towarów w Koszyku i uniemożliwi prawidłowe działanie sklepu internetowego.
Kontrola nad "ciasteczkami" (cookies).
- W przeglądarce Mozilla Firefox: W menu Narzędzia -> Opcje -> zakładka Prywatność
- W przeglądarce Microsoft Internet Explorer: W menu Narzędzia -> Opcje internetowe -> zakładka Prywatność
- W przeglądarce Google Chrome: Menu Ustawienia -> Zaawansowane -> Narzędzia -> Wyczyść dane przeglądania...(Preferencje znajdują się pod przyciskiem Ustawienia treści)
- W przeglądarce Opera: Menu -> Ustawienia -> Ciasteczka
- W przeglądarce Apple Safari: W menu Safari -> Preferencje -> Prywatność